Saját Írásaim

Ide írhatsz...

1. Írás

Masszázsról / Köpölyözésről - Szerintem


Írnék egy keveset az egyik kedvenc, kezeléseimben 90%-ban használt, méltatlanul elfeledett gyógyító módszerről: a köpölyözésről.

Ez az egyik legősibb, természetes gyógymód. Nem is a történelmi hátteréről szeretnék mesélni, hanem a Fizikai - Energetikai hatásairól és a kezeléseim során tapasztaltakról.

Nem a fogyasztó hatású, narancsbor kezelő, kozmetikai regeneráló köpölyözésről lesz most szó, csak a félreértések elkerülése végett! A hagyományos kínai orvoslásban (HKO) használt köpölyözés a téma.

Elsősorban, szeretnék eloszlatni néhány előítéletet. Nem fájdalmas. Legfeljebb fura érzés vagy itt-ott kicsit kellemetlenebb. Sokan ijesztőnek találjak a köpölyözés látványát. Igaz, hogy amikor fel vannak helyezve a szerencsés delikvens hátára a köpölyök, az elsőre kissé bizarr látványt nyújthat. És ha piros nyomokat hagy maga után, az is ijesztő lehet. De van akinek egyáltalán nem marad ott a nyoma, vagy csak minimálisan. Másoknál általában 1-7 nap alatt felszívódnak a véraláfutások.
Aki nem szeretné, hogy nyomok maradjanak a hátán, annak, csak az első két technikát alkalmazom, de ez inkább csak strandszezonban jellemző.) A gyerekek általában oda vannak érte, hogy anya vagy apa hátán leszállt egy raj U.F.O.)

A kezelés lényege dióhéjban: vákuumot hozunk létre hővel, vagy pumpával, üveg harangocskákban, és ezt a test különböző pontjaira (főként a hátra) helyezzük. Az erős szívó hatás miatt felgyorsulnak a keringési folyamatok, az erekbe friss vér és több oxigén áramlik, beindul a méregtelenítés, a szervezetet az öngyógyító mechanizmusok beindítására sarkallja. Napjainkban szilikon köpölyöket is használunk.

Sokan jöttek hozzám - azzal, hogy ne köpölyözzünk, mert már csinálták azelőtt, és az fáj. Igen, csinálták, de lehet, hogy nem a kellő odafigyeléssel. Mert lehet ezt barbár módon is csinálni, és akkor valóban tud fájni. Egy titka van, hogy csúsztatásnál sok olajat kell használni. Ha túl szárazon csinálják, akkor tényleg nagyon kellemetlen lehet.

Két fajtája és Három technikája van: Hideg vagy meleg köpöly (utóbbi a tűz elem segítségével) Technikái: csúsztatás, villámköpöly, és amikor rajtahagyjuk a bőrön. (ez utóbbi hagyhat piros véraláfutásokat maga után)

Mindössze 3-4 olyan esettel találkoztam, amikor annyira érzékeny volt a páciens bőre, hogy nem javasoltam a köpölyözést.

Ezen kívül van még néhány ellenjavallat. Pl.: áldott állapotban, szoptató kismamáknál, menstruációs időszakban, akut szívelégtelenségnél, vérzékenységnél, visszér esetén, daganatos betegségben szenvedőknél.

Mit ad a köpölyözés?

Fizikai szinten:

- fellazítja a feszült, letapadt izmokat, illetve az izomcsomók oldásában is hatékony
- stimulálja a nyirokrendszert
- helyileg serkenti a vérkeringést, fokozza az anyagcserét és a kapillárisok átjárhatóságát,
- elősegíti a méreganyagok eltávozását

Energetikai szinten: a stresszoldásban rendkívül hatékony.

Kiválóan energetizál. Köpölyözés után a legtöbben feltöltődve, energikusabban érzik magukat.
Nem véletlenül használja ezt a módszert sok élsportoló is. (pl: Michael Phelps, úszóbajnok) Egyfajta többletenergiát is ad.
Erre mondják, hogy az ember 10 centivel a föld felett jár.

A köpölyözés egyik legnagyobb áldása, hogy képes segíteni a lelki eredetű energetikai blokkok oldásában is. Tudom, ez a nem spirituális gondolkodó/gyakorló/érdeklődő embereknél kiveri a biztosítékot, de ez nem is baj. Aki járt/jár hozzám, és van erről tapasztalata tudja miről beszélek.
Köpölyözés közben lehet alkalmazni egy egyszerű vizuális technikát, aminek a segítségével el lehet engedni a haragot, féltékenységet és egyéb romboló, negatív érzelmeket. Nem kötelező, csak lehetséges.
Bámulatos az, amikor néhány perc alatt képes valaki egy mandulányi - diónyi nagyságú csomóját negyed akkorára zsugorítani/oldani, vagy hipp -hopp eltüntetni. Többször is elfordult már. Nagy dolog ez.
Le is pakol az ember ilyenkor néhány "kilót" a válláról.

OK-OKOZAT.
A stressz -ahogy mondani szokták - a néma gyilkos.
Próbálj meg stressz nélkül élni ebben a világban. Legalábbis a városban. A munkahelyeden.
Vagy a családodban.
Van, aki tud. De kevesen.
Nagyon ritka, hogy valaki a kérdésemre
-Stresszes típus vagy? - azt mondja - nem, nem vagyok az.

A STRESSZ -ZÓNA : nyak, vállöv, csuklyás izom - vagy más néven trapéz izom. Az ülőmunkát végzők eleve nagyon rossz (test) helyzetből indulnak, ha ehhez még hozzá jönnek a lelki gondok / traumák, és napi munkahelyi / családi stressz : akkor igen cifra tüneteket tudunk produkálni.
Befeszült, merev, görcsös izomzat, nyilalló, kisugárzó fájdalmak. Idegesség. Ingerlékenység. Alvászavarok.
Ehhez tud még társulni: gombóc a torokban, gyomorgörcs / gyomorideg, bármilyen izomgörcs (akár végbél záróizom görcs is), has-mars. Sorolhatnám.

Sok minden másra is használjak még a köpölyözést. Pl. asztma, felső légúti megbetegedések, vagy tüdőgyulladás után (amikor már nincs láz, vagy hőemelkedés) nagyon jó, eredményes KIEGÉSZÍTŐ terápia lehet.)

Gerinc sérv, előboltosuló porckorong vagy bármilyen gerinc instabilitási problémánál a TÜNETEK enyhítésében nagy segítséget nyújthat a masszázs/köpölyözés. (Mint KIEGÉSZÍTŐ kezelés) A kulcs ilyenkor természetesen a betegséget támogató életmódváltás, a rendszeres gyógytorna, és a kommunikáció a
szakemberekkel/szakorvosokkal.

Ami az egyik embernek használ, a másiknak már nem biztos és vica-versa. Mindenkinek meg kell találnia a számára legmegfelelőbb gyógymódot és a megfelelő embert, aki/akik segítenek neki a gyógyulás / regenerálódás útján.
Én sem adok kétszer ugyanolyan kezelést. Mindenkinek a saját, aktuális (napi) panaszaihoz igazodó, egyénre szabott kezelést adom legjobb tudásom szerint. Ha a kezelés nem elég hatékony, tovább küldöm másik kollégához, akiről azt feltételezem, hogy meg tudja oldani a problémát.

Úgy hiszem egy jó masszőr Testet -Lelket egyaránt kezel. Másképp nem is nagyon tudnám elképzelni. Már csak azzal, hogy megérintünk valakit ( gyógyító szándékkal), a legintimebb szférájába értünk. Ez bizony bizalmi kérdés. Persze van, aki nagyon nehezen oldódik. De azért az esetek többségében (80-90%-ban) megtörik a jég a kezelés végére.

Egyes kutatások szerint endorfin és oxitocin szabadul fel masszázs közben. Így már érthető a masszázs közben érzett boldogság, nyugalom és azonnali fájdalomcsillapító hatás. Mindenki eldöntheti, endorfin utánpótlás szempontjából melyik a célravezetőbb. Egy masszázs vagy egy tábla Lindt csokoládé. Bár tudom, hogy van néhány vendégem, akinek jöhetne egyszerre mind a kettő)) (mondjuk nekem is)

Nem mondom, hogy mindenkinek a masszázs / köpölyözés az útja. Van, aki nem szereti a masszázst. Vagy akár azt se, ha hozzáérnek. Azt is tudom, hogy idő és büdzsé kérdése is ez.
De higgyétek el, ez egy olyan jótékony befektetés, ami hosszútávon megterül. Kell, hogy SZENTELJ időt magadra. A regenerálódásodra. Senkinek sincsenek végtelen energia tartalékai. És amikor beüt a krach, akkor minden jón együtt.
Ismerős?
Akkor már minden pénzt megadnánk, hogy visszakapjuk az egészségünket.
Szerencsés az, aki megtalálta már a útját, módját annak, hogyan enyhítsen az őt érő mindennapos, fizikai vagy lelki fájdalmain. Van, akinek a jóga, vagy a meditáció, vagy egy kád forró fürdő vagy épp 10 km futás / biciklizés az.

És van, akinek a MASSZÁZS/KÖPÖLYÖZÉS.
Ha még nem tudod: A puding próbája az evés.

...amit az élet kivesz az emberből, azt a masszázs visszaadhatja!" /Clare Maxwell-Hudson/

Már egy alkalommal is óriásit oldhat a masszázs / köpölyözés.
Bár tény, hogy a rendszeresség jobban működik itt is, akárcsak a gyógytornánál.
A tapasztalatom az, hogy rendszeres masszázzsal (heti 1 vagy két-három hetente 1 alkalom ) körülbelül 8-10 alkalom után van ott az életminőségbeli javulás.

Észreveszed, hogy nem stresszelsz már annyira, a munkatársak, a főnököd vagy a párod, gyerekeid nem tudnak úgy felhúzni, mint annak ideje előtt. Pihentetőbb az alvásod. Jobban bírod a strapát. De ami a legjobb: rájössz, hogy tényleg megérdemled. Megérdemled, hogy törődj önmagaddal. Mert az a legfontosabb, hogy Te rendben legyél. Mert ha Te nem vagy rendben, hogyan várnád el, hogy bármi más, rendben legyen?

Nem mondom, hogy napra készen tudom, ismerem az összes masszázs trendet. Távolról sem. Vagy harminc féle masszázst fel lehetne sorolni, amit itt-ott ki lehet próbálni. Egészen a wellness vonaltól a keleti vagy nyugati klasszikus gyógymasszázsig.
Még csak a Pirézek hagyományos fejmasszázsát nem oktatják.)
Félre téve a viccet, szinte mindegyik masszázsfajtából el lehet lopni egy-egy jó fogást. Mindig azt kérdezik tőlem, milyen masszázst csinálok? Milyen fajtát? Nehéz erre mit válaszolnom. Az igazság az, hogy olyat, amit megtanultam (hivatalosan), a fogásokat, amiket "ellopkodtam" innen-onnan, és ezt jól összegyúrtam. (talán ezért is mondták néhányan az utóbbi 1-2 évben, hogy ilyen masszázst még nem kaptak).
A székely egyébként azt mondja, hogy egy szakmát nem megtanulni, hanem ellopni kell.)
A legfontosabb talán a tudásvágy és a folyamatos igény a tanulásra.
Mindeniknek van valamilyen specialitása. Én azt hiszem az enyém az izomcsomók oldása és a stressz oldás. Persze lehet, hogy csak én gondolom így).

Végezetül: néhány mondás a Magyarban - ami kézzel fogható (masszírozható- kimasszírozható):

fáj a FEJE - (fájhat a FEJE)
túl sokat VÁLLal(sz)
nyomja a VÁLLát
DEREKasan küzd
A HÁTA KOZEPÉre sem kívánja
púp a HÁTamon

Remélem volt, aki hasznosnak találta ezt az írást, és aki kedvet kapott a masszázs / köpölyözés terápia kipróbálására is! Ha tetszett egy like-ot és megosztást kérlek szépen!)) És akinek van fél perce, a tapasztalatát is ide írhatja, főleg a köpölyözéssel kapcsolatba, hiszen ezt próbáltam népszerűsíteni kicsit! Hagy tudják meg mások is, mennyire hatékony a test és stressz kezelésben. Köszönöm, hogy szenteltél időt az elolvasásra!

Jó egész-séget!

Horváth Balázs, Okleveles masszőr



2. Írás


-Szokjon hozzá

-Ez már nem lesz jobb - csak rosszabb

-Meg kell tanulni együtt élni vele

 Ismerős?

Nem szabad mindent elhinni.

Sok vendégemtől hallottam már, hogy egy szakember a diagnózis elmondása után a fent említett mondatokkal bocsájtotta útjára őt.
A legtöbb mozgásszervi betegség állapotán lehet javítani vagy legalább elviselhetővé tenni azt.

A gerinc instabilitás problémák okozta TÜNETEKET jó eséllyel lehet enyhíteni: gerincsérv, porckorong eloboltosulás, Scheuermann-kór, gerincferdülés, rossz testtartás, kopásos gerincbetegség.
Persze mindenképp javasolt a gyógyulást, regenerációt támogató életmódváltás is. (pl: stresszkezelés, rendszeres gyógytorna, masszázs). Sok alternatíva áll rendelkezésre napjainkban, ami támogathatja a gyógyulást.

Gerincsérv:

Gerincsérv esetén a masszőr OKI KEZELÉST nem fog tudni adni - csak TÜNETI KEZELÉST.

Amiben én tudok segíteni, az elsősorban a fájdalmas tünetek csökkentése. A feszült, merev, görcsös izmok ellazítása, az izomcsomók kimasszírozása, és a felgyülemlett stressz kioldása.
Tapasztalataim és vendégeim tapasztalata szerint ez nagy segítség abban, hogy egy gerincbetegségben szenvedő ember túlélje a mindennapokat.
Ha az embernek megmondják, hogy gerincsérve van, a legtöbb esetben már ezen is stresszeli magát, ami csak fokozza a tünetek intenzitását. A masszázs-köpölyözés nem csak az izmok kezelésében, hanem ennek a stressznek a kioldásában is segít.

Migrén:

Ha fáj a fejünk, görcsöl a hátunk, merev a nyakunk, fejfájás és migrén gyötör minket, előszeretettel írnak fel nekünk izomlazítót és fájdalomcsillapítókat. Ez hosszútávon nem olcsó, ráadásul a májat és más szerveket is feleslegesen terheli. Nem jellemző, hogy első körben egy szakszerű masszázst javasolnának a betegnek. (tisztelet a kivételnek). Pedig sokszor egyetlen masszázzsal meg lehet szüntetni a feszült, merev STRESSZ -ZÓNA (csuklyás izom, nyak, váll) kimasszírozásával a migrént. Természetesen a masszázs csak akkor segít, ha ez a kiváltó ok.

Mielőtt masszíroztatni szeretnél, tudnod kell, hogy ha gyulladásban van a fájdalmas terület (leggyakrabban a lumbális rész, a derék tájon gyullad be), meg kell várni amíg elmúlik a gyulladás. Ez könnyen ellenőrizhető. Tedd a kezed oda, ahol fáj. Ha meleg, forró, vagy melegebb mint a másik oldal, akkor valószínű, hogy gyulladásban van. Ilyenkor semmiképp ne vegyél forró-meleg fürdőt. Először ugyan megkönnyebbülsz, de néhány órán belül csak jobban begyullad. Inkább tegyél rá hideg vizes borogatást (NE jeget rá közvetlenül!), és használj hűtő krémet/gélt. (ne melegítő krémet) Ajánlott valamilyen gyulladáscsökkentő krém/gél használata is. A gyulladás gyors lehúzásában segíthet még a szakszerű akupunktúra is. Csak a gyulladás lehúzása után szabad masszíroztatni!

Minden gyógyulni, pihenni vágyót szeretettel várok!

Köszönöm, hogy szenteltél időt az elolvasásra!

Jó egész-séget!

Horváth Balázs okleveles masszőr